Regulamin
Internetowego Systemu Sprzedaży (IPR) biletów na przejazd pociągami "Przewozy Regionalne" sp. z o.o.
obsługiwanego przez IT-Trans Sp. z o.o.
Postanowienia ogólne
- Warunkiem korzystania z Internetowego Systemu Sprzedaży (IPR) zwanego dalej systemem IPR jest:
- 1) zaakceptowanie niniejszego Regulaminu Internetowego Systemu Sprzedaży (IPR) zwanego dalej Regulaminem IPR, co jednocześnie stwarza prawne zobowiązania między Użytkownikiem a "Przewozy Regionalne" sp. z o.o. zwanej dalej przewoźnikiem oraz IT-Trans sp. z o.o.;
- 2) spełnienie następujących wymagań technicznych:
- a) dostęp do sieci Internet;
- b) zainstalowanie w systemie przeglądarki Firefox 3.0 (i wyższe) lub Opera 9.5 (i wyższe) lub Safari 3.0 (i wyższe) lub Google Chrome lub Internet Explorer 6.0 (i wyższe);
- c) posiadania sprawnej drukarki, drukującej w formacie A4 w orientacji pionowej z rozdzielczością 300 dpi lub urządzenia elektronicznego wyposażonego w ekran o przekątnej min. 7 cali, zdolnego do wyświetlania plików PDF (np. tablet, netbook, laptop, czytnik eksiążek) lub urządzenia elektronicznego wyposażonego w ekran o przekątnej min. 3 cali z dostępem do Internetu (np. smartfony, tablety, netbooki).
- Instrukcja obsługi systemu IPR dostępna jest na stronie pomocy.
- Jeżeli Użytkownik nie akceptuje w pełni przedstawionych warunków i/lub nie spełnia wymagań technicznych, korzystanie z systemu jest niemożliwe.
§ 1. Zakres stosowania
- Regulamin IPR określa warunki i zasady zakupu za pośrednictwem strony internetowej https://www.biletyregionalne.pl/ przy pomocy systemu IPR:
- 1) biletów jednorazowych i okresowych na przejazd pociągami uruchamianymi przez przewoźnika;
- 2) biletów na przewóz bagażu ręcznego pod nadzorem, biletów na przewóz roweru pod nadzorem podróżnego, biletów sieciowych miesięcznych na przewóz roweru lub biletów na przewóz psa w pociągach uruchamianych przez przewoźnika;
- 3) REGIOkart umożliwiających zakup wg Taryfy RAZEM biletów na przejazd poc. uruchamianymi przez przewoźnika.
- Postanowienia taryfowe o przewozie osób, zwierząt i rzeczy i opłaty stosowane w systemie IPR określone są w Taryfie przewozowej (TPR) zwanej dalej TPR oraz warunkach taryfowych ofert specjalnych i pozataryfowych, dostępnych na stronie przewoźnika http://www.przewozyregionalne.pl/.
§ 2. Objaśnienia określeń i skrótów
Użyte w Regulaminie IPR określenia i skróty oznaczają:
- przewoźnik - "Przewozy Regionalne" sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie przy ul. Kolejowej 1, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000031521, NIP 526-25-57-278;
- operator - IT-Trans spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Złotej 7 lok 18 NIP 701-02-75-558 KRS 0000368917;
- system IPR - Internetowy System Sprzedaży - system umożliwiający Użytkownikowi nabycie biletu lub REGIOkarty;
- Użytkownik - osoba fizyczna zarejestrowana w systemie IPR, która posiada zdolność do zawarcia umowy, zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego oraz dokonuje płatności za pomocą własnych środków płatniczych;
- płatność online - opłacenie należności za pomocą:
- a) karty płatniczej,
- b) przelewu internetowego online,
Obsługiwane standardy kart oraz przelewy internetowe wskazane są w stopce "Obsługa płatności";
- umowa przewozu - umowa, przez zawarcie której przewoźnik zobowiązuje się do przewiezienia podróżnego do stacji przeznaczenia;
- dokument poświadczający uprawnienie do ulgowego przejazdu - jeden z dokumentów, o których mowa w TPR - Dział I, Rozdział 4 - Przejazdy ulgowe;
- osoba upoważniona do kontroli - osoba, o której mowa w § 14 Regulaminu przewozu (RPR) zwanego dalej RPR, legitymująca się identyfikatorem, upoważniona przez przewoźnika do kontroli dokumentów przewozu;
- podróżny - osoba, na rzecz której zakupiony został bilet za pomocą systemu IPR i której dane są zamieszczone na bilecie;
- bilet - imienny dokument przewozu potwierdzający zawarcie umowy przewozu na przejazd pociągiem rodzaju REGIO lub interREGIO;
- wniosek - pisemny wniosek dotyczący zwrotu należności za niewykorzystane bilety, składany przez Użytkownika.
§ 3. Warunki i zasady korzystania z systemu IPR
- System IPR umożliwia założenie Indywidualnego Konta Użytkownika (IKU) przed zakupem lub w trakcie.
- Użytkownik, który zamierza skorzystać z systemu IPR, musi:
- 1) zarejestrować się w systemie:
- a) podając nazwę użytkownika i hasło dostępu,
- b) wprowadzając imię, nazwisko oraz adres e-mail,
- 2) zaakceptować Regulamin IPR zaznaczając pole "Oświadczenie" zamieszczone na stronie rejestracyjnej.
- W celu dokonania zakupu biletu przez Internet, Użytkownik z IKU powinien każdorazowo zalogować się w systemie poprzez podanie nazwy użytkownika i hasła dostępu.
§ 4. Zamawianie biletu
- Za pośrednictwem systemu IPR można nabyć:
- a) bilety jednorazowe według Taryfy PODSTAWOWEJ oraz z zastosowaniem ulg: 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95%, 100% i 50%;
- b) bilety jednorazowe według Taryfy RAZEM normalne oraz zastosowaniem ulg: 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93% i 95%;
- c) bilety okresowe odcinkowe miesięczne według Taryfy PODSTAWOWEJ normalne oraz z zastosowaniem ulg: 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93% i 50%;
- d) bilety okresowe odcinkowe tygodniowe i kwartalne wg Taryfy PODSTAWOWEJ, normalne oraz z zastosowaniem ulgi 50%;
- e) bilety okresowe odcinkowe tygodniowe i kwartalne wg taryfy RAZEM, normalne;
- f) bilety jednorazowe według Taryfy RAZEM dla osób korzystających z oferty taryfowej „TY i raz, dwa, trzy”;
- g) bilety wg ofert specjalnych i pozataryfowych:
- Bilet lubartowski,
- Bilet olkuski,
- Bilet świętokrzyski,
- Połączenie w dobrej cenie,
- Bilet sądecki,
- Bilety czasowe i strefowe (z wyjątkiem biletów czasowych w aglomeracji wrocławskiej),
- Tani bilet,
- Bilet miejski.
- h) bilety na przejazd pociągami dodatkowymi, np. music REGIO;
- i) bilety sieciowe miesięczne na przewóz roweru;
- j) łącznie z biletem na przejazd - bilet na przewóz bagażu ręcznego pod nadzorem, roweru pod nadzorem podróżnego lub psa, których warunki przewozu są określone w § 43-45 TPR i § 21-23 RPR;
- k) REGIOkartę.
- Bilety są sprzedawane na przejazdy pociągami rodzaju REGIO lub interREGIO.
- Bilety wydawane za pośrednictwem systemu IPR są ważne wyłącznie z dokumentem ze zdjęciem, którego rodzaj i numer są na nich wskazane. Dane te podlegają weryfikacji w trakcie kontroli dokumentów przejazdowych i muszą być zgodne z danymi zakodowanymi na wydrukowanym bilecie.
- Bilet może być wydany na przejazd maksymalnie 6 osób. Na bilecie wydanym na przejazd więcej niż jednej osoby, dane, o których mowa w ust. 3 mogą dotyczyć wyłącznie właściciela biletu, który podczas kontroli dokumentów przewozu wskazuje resztę osób, odbywających przejazd na podstawie tego biletu.
- Terminy ważności biletów i warunki korzystania z nich określone są w RPR. TPR i warunkach taryfowych ofert specjalnych i pozataryfowych.
- Użytkownik po naciśnięciu przycisku "Kup bilet" dokonuje:
- 1) wyboru:
- a) relacji przejazdu (stacja wyjazdu, stacja przeznaczenia),
- b) drogi przewozu,
- c) daty wyjazdu,
- d) rodzaju pociągu i klasy wagonu,
- 2) określenia rodzaju taryfy (normalna albo ulgowa),
- 3) wskazania imienia i nazwiska osoby (właściciela biletu), która będzie odbywała przejazd oraz rodzaj i numer dokumentu ze zdjęciem potwierdzający tożsamość tej osoby, z zastrzeżeniem ust. 4.
- Poprawne dokonanie zamówienia biletu zakończone jest wyświetleniem na ekranie formularza "Podsumowanie zamówienia biletu", ze wskazaniem:
- 1) daty wyjazdu,
- 2) stacji wyjazdu i przeznaczenia,
- 3) drogi przewozu,
- 4) oznaczenia rodzaju pociągu i klasy wagonu,
- 5) rodzaju taryfy (normalna albo z ulgą),
- 6) ceny biletu na przejazd,
- 7) imienia i nazwiska właściciela biletu (podróżnego).
- Rezygnacji z dokonanego zamówienia można dokonać przy użyciu przycisku "Rezygnuję", umieszczonego pod formularzem "Podsumowanie zamówienia biletu".
- Po użyciu przycisku "Kupuję" Użytkownik przechodzi do panelu umożliwiającego potwierdzenie nabycia biletu.
§ 5. Zawarcie umowy przewozu
- Warunkiem zawarcia umowy przewozu (zakupu biletu) jest dokonanie płatności online za pośrednictwem systemu IPR (po uzyskaniu z banku potwierdzenia płatności) i pobranie lub otwarcie biletu internetowego wygenerowanego przez system.
- Użytkownik wybiera formę płatności online zaznaczając jedną z opcji dostępną na stronie płatności internetowych (np. karta płatnicza, e-przelew).
- Żeby nie utracić zamówienia, Użytkownik od momentu jego złożenia ma 10 minut na dokonanie płatności.
- W przypadku braku możliwości pobrania wymaganej kwoty z rachunku karty płatniczej lub konta bankowego, zamówienie zostanie automatycznie anulowane.
- Po skutecznym dokonaniu płatności Użytkownik drukuje właściwy bilet uprawniający do przejazdu w zakresie na nim wskazanym.
- Wydrukowany bilet jest imienny i zawiera:
- 1) termin ważności,
- 2) relację przejazdu,
- 3) opcjonalnie drogę przewozu,
- 4) rodzaj pociągu i klasę wagonu,
- 5) rodzaj taryfy (normalna albo % wymiar ulgi),
- 6) cenę brutto i kwotę PTU,
- 7) dane świadczące o dokonanej płatności,
- 8) imię i nazwisko właściciela,
- 9) numer biletu.
- Bilet jest ważny wraz z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość właściciela biletu.
- Osoba odbywająca przejazd na podstawie ulgowego biletu zobowiązana jest posiadać w pociągu ważny dokument poświadczający uprawnienie do korzystania z takiego przejazdu.
§ 6. Wystawianie faktur VAT
- Bilet zakupiony za pośrednictwem systemu IPR nie jest fakturą VAT.
- Operator wystawia fakturę VAT w wersji elektronicznej na wniosek Użytkownika. Użytkownik składa wniosek o fakturę poprzez zaznaczenie opcji "Faktura VAT" w szczegółach biletu na stronie "Moje bilety", nie później niż 15 dnia następnego miesiąca od dnia otrzymania płatności.
- W przypadku niewykorzystania tej możliwości, fakturę VAT wystawia się na pisemny wniosek Użytkownika z kontem w systemie IPR, który dokonał zakupu biletu za pośrednictwem systemu IPR - złożony przed upływem 1 miesiąca od wykonania usługi przewozu. Podmioty nie posiadające konta w IPR muszą załączyć kopię biletu internetowego.
- Wnioski, o których mowa w ust. 3 należy składać na adres operatora.
- Faktura elektroniczna zostaje wystawiona automatycznie przez Operatora w następnym dniu roboczym od daty złożenia i zatwierdzenia wniosku.
- Użytkownik pobiera fakturę VAT w wersji elektronicznej ze strony "Moje faktury".
§ 7. Prawa i obowiązki Użytkownika (podróżnego)
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z systemu IPR zgodnie z jego przeznaczeniem, obowiązującymi przepisami prawa oraz Regulaminem IPR.
- Użytkownik ma prawo do:
- 1) wglądu do swoich danych osobowych i uaktualniania ich,
- 2) składania zamówień i wniosków,
- 3) dokonywania zmiany lub odstąpienia od umowy przewozu bezpośrednio za pośrednictwem systemu IPR.
- Użytkownik zobowiązany jest:
- 1) podać przy rejestracji w systemie IPR prawdziwe dane,
- 2) zaakceptować Regulamin IPR.
- Akceptując Regulamin IPR Użytkownik oświadcza, że:
- 1) wszelkie informacje dostarczone przez niego w trakcie korzystania z systemu IPR - w tym imię i nazwisko - są prawdziwe,
- 2) zapoznał osobę, na rzecz której zakupił bilet, z postanowieniami Regulaminu IPR,
- 3) posiada zdolność do zawarcia umowy, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
- 4) wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
- Podróżny ma prawo wymienić bilet. Procedura wymiany polega na stworzeniu nowego biletu po zalogowaniu się na konto przy użyciu opcji "Wymiana biletu". Wymienić można na bilet o takiej samej lub wyższej cenie - w drugim przypadku potrzebna jest dopłata.
- Podróżny ma prawo do zwrotu biletu z zastrzeżeniem § 7, ust. 9. Po zalogowaniu do swojego konta należy użyć opcji "Zwrot biletu". Po stwierdzeniu w systemie faktu nie wykorzystania zakupionego biletu, z którego Podróżny zrezygnował, nastąpi zwrot wpłaconej należności z potrąceniem 10% odstępnego.
- Podróżny ma prawo złożyć reklamację z tytułu częściowego lub całkowitego niewykorzystania biletu. Zwrot należnej Podróżnemu kwoty po uznaniu reklamacji następuje w wyniku:
- 1) zmiany warunków umowy przewozu w trakcie wykorzystywania biletu potwierdzonej przez pracownika przewoźnika. Pasażer otrzymuje zwrot różnicy między ceną zakupionego biletu a należnością przypadająca za faktyczny przejazd.
- 2) z tytułu niewykonania umowy przez przewoźnika np. w wyniku odwołania pociągu.
- Podróżny, który:
- 1) zmienia warunki przejazdu,
- 2) całkowicie rezygnuje z podróży,
powinien najpóźniej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie terminu ważności tego biletu dokonać za pośrednictwem systemu IPR jego zwrotu lub wymiany, z zastrzeżeniem ust. 13. Po rozpoczęciu terminu ważności biletu, zwrotu należności za całkowicie niewykorzystany dokument można dochodzić - w formie pisemnej reklamacji - wniesionej do "Przewozy Regionalne" sp. z o.o. Biuro Rozliczeń i Ewidencji Przychodów w Olsztynie 10-410, ul. Lubelska 46 (zwanej dalej PBD), e-mail: reklamacje@p-r.com.pl, tel: (089) 677 56 22, fax: (089) 677 56 11.
W przypadku zwrotu za pośrednictwem systemu IPR biletu o wartości równej lub niższej niż 2,99 zł, odbiór zwróconych należności jest możliwy wyłącznie w kasie siedziby operatora.
Podróżny z biletem jednorazowym, który rozpoczął przejazd przed wskazanym na posiadanym dokumencie przewozu terminem ważności, jest zobowiązany zgodnie z postanowieniami § 10 ust. 5 RPR zgłosić się do obsługi pociągu w celu nabycia nowego biletu na faktyczny przejazd. Podróżny powinien uzyskać od obsługi pociągu odpowiednie poświadczenie o całkowitym niewykorzystaniu. Zwrotu należności za odpowiednio poświadczony bilet można dochodzić w drodze pisemnej reklamacji wniesionej zgodnie z postanowieniami § 24 RPR.
Zwrotu biletu okresowego można dokonać na warunkach określonych w § 20 RPR w drodze pisemnej reklamacji wniesionej zgodnie z postanowieniami § 24 RPR.
- Po rozpoczęciu przejazdu zmiana umowy przewozu możliwa jest w zakresie zmiany:
- 1) stacji przeznaczenia,
- 2) rodzaju pociągu.
W celu dokonania zmiany umowy podróżny powinien zgłosić się do obsługi pociągu na warunkach określonych w § 17 RPR.
- W przypadku zmiany umowy przewozu z tytułu, której przewoźnikowi przysługuje:
- 1) niższa należność – podróżny powinien uzyskać odpowiednie poświadczenie, stanowiące podstawę do otrzymania zwrotu różnicy należności; zwrotu nadpłaconych należności dokonuje się w drodze pisemnej reklamacji wniesionej zgodnie z § 24 RPR;
- 2) wyższa należność – podróżny powinien dokonać dopłaty różnicy należności, jeżeli postanowienia TPR lub warunków taryfowych danej oferty specjalnej lub pozataryfowej nie stanowią inaczej.
- W razie całkowitego niewykorzystania dokumentu przewozu, z którego podróżny nie mógł zrezygnować w terminie i w sposób określony w ust. 8 z przyczyn całkowicie od siebie niezależnych (np. pobyt w szpitalu), zwrotu należności z tego tytułu można dochodzić w formie pisemnej reklamacji zgodnie z postanowieniami § 24 RPR.
- W pociągu podczas kontroli dokumentów przewozu podróżny zobowiązany jest wręczyć osobom dokonującym kontroli:
- 1) ważny dokument przewozu w postaci:
- a) wygenerowanego przez system IPR pliku z biletem (format PDF) w postaci czytelnego wydruku (min. 300 dpi) na kartce formatu A4 w orientacji pionowej,
- b) wygenerowanego przez system IPR pliku z biletem (format PDF) wyświetlonego na urządzeniu elektronicznym wyposażonym w ekran o przekątnej min. 7 cali (np. tablet, netbook, laptop, czytnik eksiążek),
- c) wygenerowanej przez system IPR strony z biletem (format HTML) wyświetlonej na urządzeniu elektronicznym wyposażonym w ekran o przekątnej min. 3 cali oraz dostęp do Internetu (np. smartfon, tablet, netbook);
- 2) dokument ze zdjęciem, potwierdzający tożsamość właściciela biletu;
- 3) ważny dokument poświadczający uprawnienie do przejazdu ulgowego, jeżeli z takiego korzysta (nie dotyczy to żołnierzy Żandarmerii Wojskowej i umundurowanych funkcjonariuszy Policji, którzy okazują dokument w sposób umożliwiający odczytanie danych).
Osobę, która nie spełni powyższych warunków traktuje się jak podróżnego bez ważnego dokumentu przewozu. Wyczerpanie baterii w urządzeniu lub brak zasięgu nie zwalnia pasażera z obowiązku okazania ważnego biletu na przejazd.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi zasadami stosuje się odpowiednio przepisy TPR, RPR oraz warunków taryfowych danej oferty specjalnej lub pozataryfowej.
§ 8. Prawa i obowiązki operatora
- Operator ma prawo odstąpić od sprzedaży biletów przy wykorzystaniu systemu IPR, gdy Użytkownik naruszy postanowienia niniejszego Regulaminu IPR.
- Operator zastrzega sobie prawo do zablokowania konta Użytkownika i/lub biletów, jeżeli zachodzi prawdopodobieństwo użycia przez jego właściciela karty płatniczej, do której użytkowania nie jest uprawniony.
- Operator zobowiązany jest do:
- 1) przesłania Użytkownikowi faktury VAT za zakupiony za pośrednictwem systemu IPR bilet;
- 2) rozpatrzenia wniosku złożonego przez Użytkownika.
- Operator przetwarza dane osobowe Użytkowników systemu IPR oraz osób dla których zostały zakupione bilety na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.), w celu realizacji internetowej sprzedaży biletów.
§ 9. Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych informujemy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest spółka "Przewozy Regionalne" sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie (01-217), ul. Kolejowa 1;
- "Przewozy Regionalne" sp. z o. o. wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych. Inspektor będzie pełnił funkcję kontaktową we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych pod adresem mailowym: iod@p-r.com.pl oraz korespondencyjnie na adres: "Przewozy Regionalne" sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie (01-217), ul. Kolejowa 1;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą do celów: usług świadczonych przez "Przewozy Regionalne" sp. z o. o. na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług przewozowych w zakresie realizacji przewozów przez przewoźników określonych regulaminem przewozu oraz o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie Indywidualnego Konta Użytkownika zgodnie z regulaminem serwisu. Ponadto Pan/Pana dane będą przetwarzane dla celów księgowych, rozliczeniowych, reklamacji i przechowywania wskazanych dokumentów, ponadto dane mogą być archiwizowane zgodnie z przepisami ustaw o państwowym zasobie archiwalnym. Ponadto Pani/Pana wizerunek może być przetwarzany (w przypadku jego zainstalowania w pociągu) w związku z monitoringiem zainstalowanym w pociągach (wewnątrz i na zewnątrz) celem zapewnienie bezpieczeństwa podróżnym, pracownikom i innym osobom oraz mieniu podróżnych, pracowników, innych osób i "Przewozy Regionalne" sp. z o. o.;
- Wysyłając dane przyjmuje Pan/Pani do wiadomości, iż podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia umowy w przypadku:
- - zakupu biletów – w zakresie imienia i nazwiska, adres e-mail, login. Niepodanie danych uniemożliwia zakup biletów za pośrednictwem serwisu;
- - konieczności skorzystania z dodatkowych udogodnień w pociągach w czasie przejazdu – o stanie zdrowia. Niepodanie wskazanych danych uniemożliwi wykonanie Umowy zgodnie z oczekiwaniami, tj. z udogodnieniami;
- - wizerunku – niemożliwe jest wykonanie usługi przewozu bez zastosowania monitoringu.
- Zgodnie z obowiązującym prawem Pana/Pani dane będą przekazywane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie "Przewozy Regionalne" sp. z o. o., podmiotom świadczącym usługi hostingowe, usługi utrzymywania i prowadzenia serwisu internetowego w którym kupowane są bilety, usługi serwisowe, podmiotom uprawnionym do uzyskania danych, tj. organom publicznym na podstawie przepisów prawa dla celów związanych z prowadzonym postępowaniami (karnymi, cywilnymi, administracyjnymi), a także dla celów obrony własnych interesów np. w celu dochodzenia roszczeń przez "Przewozy Regionalne" sp. z o. o., podmiotom świadczącym usługi pocztowe celem wysyłki do Pani/Pana korespondencji;
- Wysyłając dane przyjmuje Pan/Pani do wiadomości, iż podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia umowy w przypadku:
- - zakupu biletów okresowych – w zakresie imienia i nazwiska. Niepodanie danych uniemożliwia wykonanie usługi przewozu;
- - konieczności skorzystania z dodatkowych udogodnień w pociągach – o stanie zdrowia. Niepodanie wskazanych danych uniemożliwi wykonanie Umowy zgodnie z oczekiwaniami, tj. z udogodnieniami;
- - w zakresie wizerunku – niemożliwe jest wykonanie usługi przewozu bez zastosowania monitoringu
- Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych jest niezbędne (na podstawie art. 6 ust 1 pkt. a, b, c, f ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych) do wykonania umowy, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, oraz na podstawie zgody, jeżeli zostanie udzielona, także dla celów obrony własnych interesów np. w celu dochodzenia roszczeń przez "Przewozy Regionalne" sp. z o. o.;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane na okres trwania umowy, a także po jej wygaśnięciu w określonych przypadkach:
- - 3 miesiące – w zakresie wizerunku, bądź do dnia cofnięcia zgody;
- - 5 lat – w zakresie dokumentów powstałych i związanych z usługą przewozu, w tym reklamacji;
- - gdy przetwarzanie dokonywanie dla obrony własnych interesów – do czasu wyrażenia sprzeciwu;
W przypadku prowadzenia postępowań sądowych czas przechowywania danych może ulec wydłużeniu na czas trwającego postępowania bądź dłuższy, w zależności od obowiązków nałożonych przez przepisy prawa, ponadto dane mogą być archiwizowane zgodnie z przepisami ustaw o państwowym zasobie archiwalnym.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo zgłoszenia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
§ 10. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w odniesieniu do warunków odprawy i przewozu osób, zwierząt rzeczy zastosowanie mają postanowienia RPR, TPR oraz warunków taryfowych oferty specjalnych i pozataryfowych, a w odniesieniu do pozostałych kwestii przepisy Kodeksu cywilnego.
- Wzór biletu zakupionego w systemie IPR stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.